Wydarzenia i nowości Konstrukcje       Publikacje       Producenci Dachy skośne       Publikacje       Producenci Dachy płaskie       Publikacje       Producenci Pokrycia dachowe       Pokrycia ceramiczne             Publikacje             Producenci       Pokrycia cementowe             Publikacje             Producenci       Pokrycia blaszane             Publikacje             Producenci       Papy             Publikacje             Producenci       Gonty bitumiczne             Publikacje             Producenci       Łupek             Publikacje             Producenci       Płyty dachowe             Publikacje             Producenci       Inne             Publikacje             Producenci Dachy zielone       Publikacje       Producenci Dachy odwrócone       Publikacje       Producenci Okno w dachu       Publikacje       Producenci Folie dachowe       Publikacje       Producenci Ocieplenia dachów skośnych       Publikacje       Producenci Ocieplenia dachów płaskich       Publikacje       Producenci Akcesoria dachowe       Publikacje       Producenci Kominy       Publikacje       Producenci Rynny i odwodnienia       Publikacje       Producenci Ochrona odgromowa       Publikacje       Producenci Renowacja       Publikacje       Producenci Chemia budowlana       Publikacje       Producenci Maszyny i narzędzia       Publikacje       Producenci Obróbki blacharskie       Publikacje       Producenci Poddasza       Publikacje       Producenci Wentylacja dachów       Publikacje       Producenci Dom energooszczędny       Publikacje       Producenci Proekologiczne budowanie       Publikacje       Producenci Instrukcje Poradnik       Publikacje       Producenci Dylematy Inne TV Dachy Forum szkół Dla dekarzy       Z życia PSD       Szkolenia Budownictwo w statystykach BHP na budowie Rzeczoznawcy Organizacje branżowe Targi Wydawnictwa Konkursy i szkolenia Kontakt

  Strona główna  >>  Dla dekarzy / Szkolenia
 

 

Pobierz odtwarzacz Adobe Flash Player

Praca z wymagającym klientem okiem SUPERDEKARZY

Dla dekarzy / Szkolenia - Praca z wymagającym klientem okiem SUPERDEKARZY
Fot. Monier Braas

Brak zaufania i umowy oraz nieefektywna komunikacja – to zdaniem SUPERDEKARZY największe problemy w relacjach dekarzy z inwestorami. Tak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród najlepszych dekarzy z Opolszczyzny. Na szczęście SUPERDEKARZE i na nich mają swoje sposoby.

Wymagający klient

Wymagający klient zdarza się niemal w każdej branży, także w dekarskiej. Szczególnie w czasach powszechnego dostępu do wszelkich informacji związanych z materiałami budowlanymi i wykonawstwem. Ankietowani SUPERDEKARZE przyznali, że najmniej komfortowo współpracuje się z inwestorem, z którym nie ma dobrego kontaktu (słaba komunikacja) oraz z tym, który od początku nie darzy wykonawcy zaufaniem. – Zaufanie to podstawa i to po obu stronach. Klient musi być nas pewien. Wtedy komfort pracy jest zdecydowanie lepszy, co automatycznie przekłada się na jakość wykonanej pracy – przyznaje SUPERDEKARZ, Paweł Bauman, Dekarstwo-Ciesielstwo „Bauman”. Poza tym, wśród wymienionych cech „trudnego klienta” znalazły się także: „zbytnia podejrzliwość” oraz „przesadne marudzenie”.

Trudne rozmowy

Negocjacje z klientem to nie lada wyzwanie zarówno dla wykonawcy, jak i inwestora. A nie da się ukryć, że od nich wiele zależy (w tym zdobycie zlecenia). I właśnie podczas rozmowy największym problemem dla dekarzy jest to, że niektórzy klienci „wiedzą lepiej” i podkreślają to na każdym etapie współpracy. Poza tym prowadzą „nierealne negocjacje cenowe”. Wtedy dialog jest najtrudniejszy - przyznają ankietowani. – Wiemy, że każdy chce mieć zrobiony dach jak najtaniej. Jednak my nie możemy zejść poniżej określonej kwoty, bo w takim przypadku musielibyśmy zdecydować się na niższej jakości materiały, za które już nie możemy odpowiadać. Oczywiście negocjować kosztorys zawsze można, ale obracając się w realnych kwotach – podkreśla SUPERDEKARZ. Dodatkowo, na dalszych miejscach wymienili: brak fachowej wiedzy ze strony kontrahenta, co utrudnia przekonanie do określonego, często lepszego rozwiązania oraz zakupienie przez niego towaru o wątpliwej jakości. Rozmowie też nie sprzyjają negatywne emocje, które górują nad rozsądkiem.

Sposoby na wymagającego klienta

Jednak i na takiego klienta ankietowani SUPERDEKARZE mają swoje sprawdzone metody. Jedną z nich jest rzeczowa rozmowa, czyli poświęcenie inwestorowi dużo uwagi. Na kolejnym miejscu były: przygotowanie szczegółowego opisu zleconych prac i dobrze skonstruowana umowa. – Te kwestie to podstawa dobrych relacji z klientem. One nie tylko formalizują naszą współpracę, ale przede wszystkim określają zakres obowiązków i oczekiwań. W razie jakichkolwiek nieporozumień wystarczy je przeczytać i wiele nieścisłości można wyjaśnić na miejscu – dodaje SUPERDEKARZ, Jarosław Pawłowski z firmy Jar-Dach SUPERDKARZ.

Kompleksowe szkolenia SUPERDEKARZY

Obecnie rynek wymaga, by dekarze kompleksowo podchodzili do „obsługi klienta”. Dlatego też Monier Braas rozpoczął cykl szkoleń (wśród swoich certyfikowanych dekarzy), które dotyczą profesjonalnych rozmów handlowych. Dzięki nim SUPERDEKARZE dowiadują się m.in.: jak rozmawiać z kontrahentem, jak zaprezentować mu swoją firmę oraz kosztorys. Pierwsze z serii szkoleń odbyło się w Opolu, kolejne zaplanowane są już wkrótce w Poznaniu i Szczecinie. – Jako nowoczesna firma wychodzimy poza schemat szkoleń typowo technicznych. Poszerzamy ich zakres o tematykę związaną m.in. z komunikacją. Chcemy, by współpracujący z nami dekarze wykazywali kompetencje w zakresie obsługi coraz bardziej wymagającego i świadomego klienta. Tego wymaga od fachowców współczesny rynek - podkreśla Dariusz Smolis, Koordynator Produktu Dachówka z Monier Braas.

SUPERDEKARZY z certyfikatem Braas znajdziesz na portalu www.superdekarz.pl.

 
 
do góry



Nasze portale



Partnerzy

  Kontakt